|

Михаил Махайлов, общински съветник от АТАКА в Стара Загора: Фирми под един и същи чадър печелят поръчки в Стара Загора

Местни велможи оставили строителите на магистрала „Тракия, 6 месеца без заплати

Полина НАЙДЕНОВА

Михаил Михайлов е роден на 23 март 1972 година в Стара Загора, където завършва езикова гимназия с английски. Продължава образованието си в САЩ, там специализира „Реч и комуникации“. Общо десет години от живота му минават отвъд океана. В АТАКА е от създаването на патриотичната организация. Областен координатор на националистите и общински съветник мандат 2007-2011. Семеен.

- Г-н Михайлов защо сегашният кмет на Стара Загора Живко Тодоров дава на прокурор бившия градоначалник Светлин Танчев, който му е и съпартиец от ГЕРБ?
- Става дума за около 480 хил. държавни лева, които Светлин Танчев еднолично, без решение на Общински съвет, е дал на частните превозвачи под формата на „субсидия“ към картите за пътуване на социално слаби и пенсионери с доходи до 200 лв. Доколкото знам, община Стара Загора не е предвиждала финансиране или някакво субсидиране за автобусните превозвачи, както Пловдив например, който дава няколко милиона субсидия на превозвачите. Фактически откакто „Автобусни превози“ е приватизирана, работи само на загуба и заради това, че кметът еднолично, без санкция на общинския съвет е превел пари на фирмата, е даден на прокурор.
- Бившият кмет Танчев е обвинен и за друга обществена поръчка, възложена без съгласие на общински съвет, за крупната сума от 12 млн. лв., които дава на фирма „Ес Би Ес“ за ново строителство и ремонти на пътища. Каква е схемата?
- Тук нещата са доста преплетени, но наистина има някаква схема. Фирмата „Ес Би Ес“ се занимава с пътно строителство и е част от консорциума „Пи Ес Ай“. Доколкото знам, това са две фирми, едната е на инж. Николай Михайлов, а другата е на неговата съпруга Любомира – с цел да има уж конкуренция. („Пи Ес Ай“, „Ес Би Ес“, като и фирма „Трейс“, която е част от „Пи Ес Ай“, фактически са под една шапка.) А техният син Галин Михайлов пък беше общински съветник от БСП в миналия мандат по времето на Танчев, така че всичко пак е в един оплетен кръг. Сега в момента същите фирми имат договор да асфалтират улиците на Стара Загора след зимата. За собствениците на тези фирми важи поговорката – „ние сме с вас, които сте на власт“.
 - Говори се и за една фирма, ангажирана с поддръжката на уличното осветление, която била  прибавила в касата си 4,8 млн. лв., отново без обществена поръчка?
- Доколкото съм информиран, става въпрос за някаква търновска фирма. Сега обвиняват Танчев и за неплатени сметки за улично осветление в размер на 350 000 лв., но мисля, че вина не носи само той, а и юристи, финансисти и други служители от бившата управа на Стара Загора. Все пак върху документите за обществени поръчки стоят няколко подписа, не само този на кмета. Служители на Държавно дружество „Строителство и възстановяване“, което е към Министерството на регионалното развитие и благоустройството от времето на Плевнелиев, са ми се оплаквали, че не са получавали заплатите си повече от 6 месеца, когато строиха тази част на магистрала „Тракия“ до Стара Загора. Фирмата „Пи Ес Ай“ беше спечелила проекта за строителство на магистралата и на тази детелина, която е сега на входа на града. Разказвали са ми, че сами си плащат горивото за камионите, за да може да работят. Някои от собствениците на тези камиони дори се шегуват, че едва ли не се явяват спонсори на държавата. „Пи Ес Ай“ се оправдавали, че от министерството не са им превели парите, съответно ведомството, доскоро управлявано от Плевнелиев, се оправдава, че още не са получили траншовете от Европейската комисия, или там откъдето трябва. Истината обаче е една – че шефовете на“Пи Ес Ай“ са милионери, а работниците без заплати.
- Г-н Михайлов, истина ли е, че ДПС не вирее на старозагорска почва?
- При 14 500 жертви от Стара Загора по време на турското клане през 1877 г. и при нетърпимостта на местните жители към ислямизацията като цяло, в Стара Загора ДПС не може да вирее. Тук хората на Доган не могат спечелят повече от 0,5%, каквото и да правят. И си мисля, че ако някой ходжа започне да вие от минарето в нашия град, ще се стигне до размирици. Старозагорци нямо да го позволят това.
- Ще бъде ли построен нов храм-костница за жертвите на турските кланета?
- Аз съм много обнадежден, още повече, че като областен и общински координатор на АТАКА започнах тази инициатива за събуждане на родовата памет. В новия бюджет, който гласувахме на 16 февруари т.г., беше заложена сумата от 35 000 лева за започване на предпроектиране за построяване на Храм-пантеон на костницата. Многократно правим шествия до това свято място, където сега има една много скромна постройчица, вдигната преди повече от 100 години от, забележете, чистачите на Стара Загора. Тези хора, сравнително бедна прослойка от населението на града, са заделили средства да направят и едно малко, скромно паметниче. Иначе никой от управляващите не беше помислил за жертвите на турските кланета.
- Досега имало ли е организирани поклонения пред костите на загиналите?
- В общи линии, досега единствено църквата организираше малко литийно шествие до костницата. По моя идея, подкрепена от Волен Сидеров, АТАКА организира литийно шествие от центъра на Стара Загора до самата костница – едно доста голямо шествие – на 19 юли 2006 г. Оттогава ежегодно го правим. Когато през 2007 г. станахме общински съветници, внесох предложение 19 юли да бъде обявен за Ден на православните мъченици-старозагорци, зверски изклани от турския башибозук. Предложихме този ден да бъде честван и слава богу, с едно доста крехко мнозинство това наше предложение мина през март месец 2008 г. И от тогава в Стара Загора се чества ден на възпоменание, но и това не е достатъчно.
- Какво още трябва да се направи?
- Моето предложение беше да бъде спряно движението и да вият сирени както на 2 юни.
- Кога се надявате да видите целия този проект на АТАКА осъществен?
- Може би в следващите 5 години. Все пак всичко става много бавно, защото е свързано с финансови средства. Това ще остане приоритет за нас, националистите.