|

Пак некачествено строителство по магистрала “Тракия”

Откриването на “гордостта на Борисов” се отлага, ще сменят асфалта

Рязането на поредната лентичка от премиера се отлага за след отпуската му.

 

Отново некачествено строителство лъсна на магистрала „Тракия“, известна като гордостта на премиера Борисов. След като лот 2 на магистралата беше преасфалтиран от гръцката „Актор“, същото сега се налага и за лот 4. Три километра от лот 4 на автомагистрала „Тракия“ ще бъдат преасфалтирани, призна  министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след инспекция на трасето. Причината този път не е заради качеството на сместа, а заради несъответстващи нива. „Два километра циментова стабилизация и един километър асфалтово покритие ще бъдат премахнати“, каза Павлова. Изпълнителят няма да може да пусне предсрочно обекта на 1 август, както беше заявил. Така обещанието, че и този участък ще стартира предсрочно, се оказаха неверни.
Строител на лот 4 е фирмата на Васил Божков – „Холдинг Пътища“. Изграждането на пътната отсечка се осъществява по Оперативна програма „Транспорт“, по която се осигуряват 80% от средствата. Останалите пари са съфинансиране от бюджета. Сдружение Тракия IV спечели традиционно обществената поръчка с предложена най-ниска цена за изграждане от 174,7 млн. лв. без ДДС. Изпълнител е сдружение с водещ партньор „Холдинг Пътища“ АД. В сдружението участват „Пътнотроителна техника“ ЕАД, „Видапътстрой“ ЕАД, „Бургаспътстрой“ АД, „Пътинженеринг М“ АД, „Мостстрой“ АД, „Галчев инженеринг груп“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ АД и „АБ“ АД. Разстоянието от Ямбол до Карнобат, което ще бъде построено от Сдружение Тракия IV е дълго 49.08 км и на практика е най-дългият и сложен участък от трите лота  на АМ Тракия. Строителен надзор ще упражнява пловдивското обединение „ДЗЗД Планинвест Пловдивинвест лот 4″.
Възниква обаче пореден проблем – по цялата автомагистрала „Тракия“ няма нито една бензиностанция и на шофьорите ще им се налага да влизат в населените места, за да зареждат.