|

Строят метрото със стари релси

Фирмата взима пари от държавата като за нови

Фирмата подизпълнител на строежа на новите участъци на столичното метро „СК-13 Трансстрой“ АД слага контактни релси и подложки втора употреба, получавайки пари, за да полага нови, твърди LiveNews. Най-голямата далавера, която върти дружеството е с поставянето на релси, по които се движат мотрисите. Дейността на инфраструктурната компания е: проектиране, строителство, ремонт и поддръжка на конвенционални железопътни и линии и гари, както и на тунели, мостове и съоръжения; проектиране и изграждане на системи на електрификацията и осигурителните инсталации по релсов път; проектиране и строителство на конструкции, релсов път, контактна релса и съоръжения в метрополитени; строителство и ремонти на трамваен релсов път, контактна мрежа и пътна инфраструктура.
Оказва се, че релсовият път на новите отсечки от метрото се строят със стари жп релси. Същото дружество работи по проект за подмяна на релсовия път в района на Ямбол, разказват източниците на информационната агенция. След като се отстранят и на тяхно място се положат нови релси, старите съвсем не се изхвърлят за желязо, а се намира ново предназначение.
Старите релси се извозват до базата на „СК-13 Трансстрой“ АД в столичния квартал „Илиянци“ (близо до стадиона на „Локомотив“ София), където се подлагат на обработка от работници на фирмата с помощта на флекс  и други машини. След това се боядисват и когато изсъхнат вече са готови за полагането им на местата, откъдето ще минават новите маршрути на метрото – от Лъвов мост, през НДК и хотел „Хемус“ та чак до квартал „Обеля“. Дружеството прибира сумата като за полагане на нови релси, а всъщност слага обработени и пребоядисани стари релси, чието качество остава доста съмнително, разкриват нашите източници.
Но това не е всичко. Контактните релси, по които тече ток и се задвижват мотрисите, също били втора употреба. Пари се получавали за полагането на нови, докато работниците слагали вече използвани, показало разследване на сайта.
Същото било положението и с подложките, върху които се полагат релсите и които лягат върху траверсите. Така например фирмата получила около 30 000 лв. само за такива подложки, но работниците положили вече употребявани, които излезли десет пъти по-евтино
Освен скандалните далавери, които дружеството „СК-13 Трансстрой“ АД завъртяло със строежа на новите участъци от метрото, фирмата била в далавера и по отношение на работещите. На много от тях не се осигурявали нито каска, нито работно облекло, освен ръкавици. Всички били екипирано както трябва само при проверка на строежа на метрото от страна на властта.
Освен това масово работници получавали по 400-500 лева заплата. Осигурявани били на минималната възможна сума с обещания чисто да получат поне по 700-800 лева. Ако се оплачеш – следвало или дисциплинарно уволнение или в по-добрия случай прекратяване на договора по взаимно съгласие.
Заради по-бързото завършване на новите участъци от метрото се случвало работници на фирмата да не почиват по две седмици, а на ден да се трудят по 15 часа.
Проверка на в. „Атака“ показа, че същата фирма „СК-13 Трансстрой“ е съдружник с любимия строител на Борисов – „Трейс груп“ в консорциума „ДЖИСИЕФ – СК-13 – ТРЕЙС РЕЙЛИНФРА КОНСОРЦИУМ“. Той е създаден във връзка с рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас. 60% от капитала на консорциума държи италианската „ДЖИ СИ ЕФФЕ ДЖЕНЕРАЛЕ КОНСТРУЦИОНИ ФЕРОВИАРИЕ“ АД, 20% – „Трейс Груп Холд“ АД и 20% – „СК-13 Трансстрой“ АД. Парите, които ще вземе консорциумът за този ремонт, са над 380 млн. лева.

 

Дъщерна фирма на “Трейс” с поръчки за над 2 млн. само за седмица

„Пи Ес Ай“ АД, дъщерно дружество на „Трейс Груп Холд“ АД,  взе договори за над 2 милиона лева само за седмица. „Пи Ес Ай“ ще вземе от военното министерство 607 068 лева за поддържане на летище „Граф Игнатиево“. Срокът на договора е за 4 години. Ще бъдат извършвани ремонтни и строителни работи за поддържане на асфалто-бетонови настилки на пистата за излитане и кацане и пътеките за рулиране и поддържане на бетонова настилка на местостоянки за самолети – обработка на пукнатини и фуги в асфалтобетонова и бетонова настилки, изкърпване на единични дупки и деформации на настилката, изкърпване на повредени площи и деформации в настилката.
Два дни по-рано обединението „Пи Ес“, в което влизат  „Пи Ес Ай“ АД – дъщерно дружество на „Трейс Груп Холд“ АД, и „Ес Би Ес“ АД се урежда с обществена поръчка за ремонт на улиците в Казанлък. Договорът е на стойност 776 818 лева, а средствата са осигурени от бюджета на Община Казанлък.
И това не е всичко. „Пи Ес Ай“ АД  подписа договор за ремонт на улици в с. Опан, община Опан, на стойност 718 466 лева. За тази сума ще се ремонтира половин километър улица, става ясно от публикуваната информация на сайта на дружеството. Парите идват от Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони чрез Програмата за развитие на селските райони.