|

Както вестник “Атака” предрече, ГЕРБ катастрофира на две магистрали

Строители погребаха бизнеса си и доверието към кабинета “Борисов”

Гневни строители призовават премиера Борисов да спре да реже ленти и да пререже корупцията.

 

Строители на участъци от магистралите „Тракия“ и „Марица“ символично погребаха бизнеса си заради забавени плащания на главния изпълнител към тях. Между двете платна на строящия се последен участък от Ямбол до Карнобат при пътен възел Зимница представители на около 70 фирми заровиха листи с техните имена, защото са обречени на фалит. Фирмите чакат парите си за свършената вече работа по над седем месеца и дори повече от година.
Протестите заради забавените плащания започнаха през есента, но след намесата на държавата до блокиране на магистралите не се стигна, защото главният изпълнител обеща да се разплати до края на 2012 г. Още тогава в. „Атака“ предупреди, че ниските цени, с които фирмите, участвали в търговете, са спечелили ще бъдат за сметка на фирмите подизпълнители. „Финансова пирамида“ – така собственици и работници от 34 фирми, изграждащи лот 2 на магистрала „Марица“, и още 8 фирми от лот 4 на „Тракия“ определиха двата консорциума, спечелили лотовете на „Тракия“ и „Марица“, зад които стоят фирми близки до бизнесмена Васил Божков. С това, че компании от неговия „Холдинг Пътища“ имат кариери по трасето, беше обяснена изключително ниската оферта, с която щедрият спонсор на ГЕРБ и дарител на неговото МВР е спечелил търговете.
Протестиращите сега настояват държавата да се намеси. Позицията на агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и Министерството на регионалното развитие и благоустройството обаче е, че това са търговски спорове между фирмите. Измамените строители пък припомнят, че основният изпълнител не е паднал от небето, избран е от държавата и тя е задължена да упражнява контрол.
Това, в което протестиращите са категорични е, че няма как участъкът на „Тракия“ да бъде построен дори и в новия удължен срок. На магистрала „Марица“ пък, в участъка от Димитровград до Харманли почти не се работи. По всичко личи, че и последните останки от доверие към кабинета се сриват в ямата на голямото неизпълнено обещание – за един мандат (4 г.) да построи 250 км. магистрали – колкото Тодор Живков е направил за 35 години.