|

БОЙКО СИ НАПРАВИ ПИАР С АВАРИЯТА НА ФАЛКОНА

 

Министър-председателят сам пращал есемеси за премеждията си във въздуха

Правителственият фалкон беше ползван от Борисов като въздушно такси при предишното му управление

Бойко Борисов сам е органи­зирал в сряда пиар акцията за премеждията си във въздуха на борда на правителствения фал­кон. За това съобщиха източни­ци, от Авиоотряд 28.

Информацията бе потвър­дена и от в. „24 часа”, където получили информация от борда на самолета, потвърдена с есе­мес лично от премиера Бори­сов. От самолета са засечени и много телефонни разговори. Според авиационни специали­сти използването на мобилни телефони на борда на самоле­та е категорично забранено. Забранено е и изпращането на есемеси, заради опасността от провреди в електрониката. Тези изисквания се спазват от всич­ки авиокомпании в целия свят, но очевидно не важат за българ­ския министър-председател.

Едночасовото кръжане над София се е наложило заради повреда в левия колесник на фалкона, който след излита­нето не се прибрал. Самолетът направил четири захода, за да изгори излишно гориво и едва на петия е кацнал обратно на летището.

По време на аварийната си­туация трафикът над летището е бил отклоняван от РВД и доста самолети са били пренасочвани към зони за из­чакване.

Вътрешният министър Ве­селин Вучков пък организи­рал специално трасе до Пра­вителствена болница, за да се транспорти­рат евентуални­те пострадали при очакваното аварийно кацане.

В критичната ситуация Бори­сов запазил самообладание и дори разказвал вицове, твърдят казионните медии, като очевид­но се позовават на самия пре­миер. Освен Борисов на борда са били началничката на каби­нета му Анджелина Тотева, ди­ректорката на правителствената информационна служба Сев­делина Арнаудова, фотограф и оператор на МС, както и охра­ната от НСО. След успешното приземяване министърът на транспорта Ивайло Московски даде извънредна пресконферен­ция. Той обяви, че часове преди злополучния полет шефът на Авиотряд 28 Тодор Бояджиев е подал оставка. Причина за това бил недостигът от 600 000 лева за нуждите на авиотряда.

Фалконът минава редовни прегледи в Базел, Швейцария, където се намира фирмата, коя­то го обслужва. За последно самолетът е минал проверка миналия месец. Преди година и половина машината бе ремон­тирана за един милион лева. Ремонтът се наложи, защото при предишното си управление Бойко Борисов ползваше само­лета като въздушно такси. За периода от 2009 до 2013 година премиерът е извършил 422 по­лета с авиотряда, които са стру­вали на данъкоплатците близо 34 милиона лева. Това установи временната анкетна комисия в 42-то Народно събрание, пред­седателствана от Венцислав Лаков от АТАКА. Материалите за нарушенията, установени от комисията, бяха предадени на главния прокурор Сотир Ца­царов, но и до ден-днешен няма реакция на про­куратурата.

След драма­тичното кацане в сряда вечерта Борисов все пак отлетя за Брюк­сел с правител­ствения Еърбъс А-319, който има 88 места.

 

ПЪРВАНОВ И КАЛФИН СЪЩО С ЛЕКА УПЛАХА

Това не е първата авария на фалкона. През март 2008 г. машината не успя да отведе в Брюксел тогавашния външен ми­нистър Ивайло Калфин, защото се оказа с нарушена изолация, причинена от влага­та. В края на януари 2008 г. другият пра­вителствен самолет – ТУ-154, с който пре­зидентът Георги Първанов пътуваше към Мексико, претърпя авария след излитане от Азорските острови и беше принуден да кръжи три часа в небето. Държавни­ят глава не успя да осъществи визитата си в Мексико и се върна в България, като ползва португалските и българските ави­олинии. Правителственият фалкон е про­изведен 2001 г. от френската компания „Дасо Авиейшън” и бе закупен от кабинета на Симеон Сакскобургготски.