|

България е застрашена от петролни разливи в Черно море

Коментар на Волен Сидеров в предаването „Неделник” по АЛФА ТВ

Създателят на „Шел” Детердинг бил голям почитател на Хитлер и негов спонсор

„Шел“ – фирмата, основана от фен и спонсор на Хитлер, ще ограбва нефта ни

Едно събитие беше представено като триумф на управляващата коалиция ГЕРБ-Патриотичен фронт-Касим Дал и другите останали.

Премиерът Борисов обяви тържествено, че компанията „Шел” ще прави проучване в района на Силистар.

Някой ще каже какво лошо има в това, ще разработваме български газ, може би нефт да бликне там, да станем Кувейт. Всичко може. Първият въпрос е защо „Шел”. А вторият, от който премиерът избяга и не отговори, е кой ще прибира газ и нефт, добивани в българския шелф? Много ясно, че този, който е сложил сондите – „Шел”. Защо това не е притежание на българската държава, както в Норвегия. Норвежците през 70-те години са казали: „Който иска да заповяда, да проучи, да сложи сондите, само че 70% държавно участие, 30% на фирмата. Колко са процентите сега в българската  концесия на проучване и добив? Борисов избяга от въпросите, но няма как да се избяга от реалността. Ще дойде време, в което ще се разбере, че и добивът е  договорен, т.е. лъжата, че ние ставаме самостоятелни, понеже си добиваме сами газ, ще лъсне. Този природен газ и нефт, който там се открие, ще ни го продава „Шел”. Ще го добиват и ще ни го продават, защото те ще имат правата върху него. Това е много стара игра, не е от вчера.

Нацисткият флаг бил окачен над входа на централния офис на „Роял Дъч Петролиум”

Знаете ли кой е основал „Шел”? Казва се Хенри  Детердинг, холандец. Той е бил голям почитател на Хитлер. Понякога отправям призив към тези, които се обявяват срещу хитлеризма, да протестират пред бензиностанциите „Шел”.  В България има много такива.

„Шел” е основана от хитлерист, човек, който бил влюбен в Хитлер.

Този същият за рождения ден на фюрера, на 36-тата му година, му подарил сандъче с платина. Редовно поддържал нацистката партия с огромни финансови вноски до края на живота си. И сега се пита в задачката – ако днес фюрерът беше жив, той дали пък нямаше да бъде акционер в тази концесия? Или да участва в проучването на „Шел” за газ и нефт в Силистар? Защото в днешно време всичко е бизнес. Идеологиите вече се размиха, остана бизнесът. Дейността на „Шел” в последните десетилетия е свързана главно със скандали и огромни щети на десетки хиляди квадратни километри унищожена  природа. Това е „Шел” в днешно време. Те не спазват никакви правила, не ги интересува природата там, където дупчат. В този смисъл българската природа ще бъде силно застрашена,  особено като имаме предвид, че нашето Черноморие е основен източник на доходи през летния сезон и храни стотици хиляди български семейства. Цялото ни курортно дело е застрашено, ако „Шел” действа така, както в Нигерия и в Латинска Америка. Мислите ли, че те ще си променят методите специално заради България? Ако мислите така, значи сте наивници, аз обаче съм убеден, че „Шел” ще дупчи, както навсякъде другаде.

България е застрашена от огромни петролни разливи още при проучванията. От унищожаването на бреговата ивица, на рибата, на плажовете, на всичко това, което все още е запазено в Черно море, и привлича туристи от цял свят. Това може да приключи за броени часове само при един-единствен петролен разлив. След това дори да се съдят за обезщетение, те ще платят няколко стотин милиона, бълха ги ухапала. Унищоженото обаче, не може да се изчисти с десетилетия след това.

През 2008 г. нямаше НФСБ, обаче ръководството на СКАТ беше тогава яростно против петролопровода Бургас-Александруполис, защото щял да застраши природата, риболова и курортното дело на Южното Черноморие. Сега ми е много интересно дали ще излязат на протести срещу тези концесии, които сключи техният ръководител-началник Борисов. Те застрашават Българското Черноморие с разлив от петрол.

„Шел” трябва да плати 55 млн. британски лири на община в Южна Нигерия за 2 петролни разлива през 2008 г., унищожили хиляди хектари мангрови гори и рибата, с която се изхранват жителите там