|

Как ни манипулират?

Купуваме си зелени чаши и си оправяме всички проблеми! Накъде отива този свят?

По време на прегледа на пресата през седмицата се сблъсках с едно уникално заглавие. Дописката към него продължава на три страници. Четем следното: „Купете си зелени чаши, за да сте в крак с модата в обзавеждането на 2017 година“.

Медията ни показва десет неща, с които домът ни ще изглежда съвременно, едно от тях е да си вземете зелените чаши.

„Ако нямате работа, нещо сте закъсали, имате заеми, не можете да го изплащате – купете си зелени чаши, домът ви ще изглежда съвременно и ще бъдете в крак с модата през годината. И това е заглавие в един от водещите ви за носа всекидневници.

Оправяте си всички проблеми, ако си купите зелени чаши.

В САЩ вкарват зеления цвят на мода за един сезон, за да тръгнат продажбите на определена марка цигари със същия цвят

При мен се преплитат исторически и енциклопедични знания и като гледам зелените чаши се сещам за една личност от далечния ХХ-ти век Едуард Бернайс. Той е американски евреин, роднина на Фройд и се води за основоположника на масовата реклама, която сега виждате отвсякъде. Например, той е въвел билбордовете – караш колата и изведнъж виждаш голям плакат, който обикновено ти рекламира някакъв боклук.

Човекът е имал усещане за масовата психология, знае как можеш да измамиш американските маси, които не са много задълбочени в мисленето си и да ги накараш да купуват каквото им кажеш.

Бащата на манипулацията Едуард Бернайс

Защо зелено? Направих връзка. Имало е едни цигари в началото на ХХ век, които не се продавали заради лошо качество. Шефовете на компанията, която ги произвеждала отиват при въпросния американски евреин Бърнайс и му дават огромна сума да повишиш продажбите и да събуди интерес към тяхната марка цигари. Той започва да разгръща цяла кампания, в която вкарва зеления цвят, тъй като самите цигари се отличавали с него. Прави  модна кампания, въвежда мода в дрехите на светските дами. Прави така, че зеленото да стане на мода и покрай това зелени цигари да бъдат наложени като модните цигари. Марката се налага, компанията е доволна, плаща му щедро и хората са залети с тези цигари, наложени чрез модния за сезона зелен цвят.

Ето ви как става и в днешно време – купете си зелени чаши – не червени, не бели, не сини – зелени. Тази манипулация си върви по същия начин.

Само да добавя, че Едуард Бърнайс, бащата на манипулацията е известен с това, че вкарва Щатите в Първата световна война. Как така – ще каже някой. Създават една комисия, в която той участва активно. Тя започва да обработва американското обществено мнение, че САЩ трябва да влязат във войната. Американците изобщо не искат да чуят за никаква война, Тогава започват и социологическите проучвания, сондажите на общественото мнение, които показват, че над 80-85% от американците не искат участие във войната. И какво прави въпросният Бърнайс? Започва кампания в основните вестници, в които се показва как германски войник е набучил на щик белгийско или френско бебе, което е абсолютна идиотщина, глупост, измама. Но по този начин показват, че в Европа става нещо страшно, германците набучват бебета и това се случва всеки ден. Така два, три до шест месеца обработват общественото съзнание, след което то се обръща и вече повече от половината американци казват, че искат да влязат във войната, защото „тези диваци в Европа, някакви изроди, варвари ядат деца, набучват ги и ги пекат на шиш“.

И наистина Щатите влизат във войната, макар и по-късно. Не Бернайс иска така, той изпълнява поръчка. Така иска олигархичният кръг от негови сънародници, които държат банките. Чрез влизането във войната Щатите стават най-големият кредитор в света. От тогава започва техният икономически възход. Но това е тема, по която съм писал книги.

Завършвам коментара си, че на 12 февруари бил световния ден на червената ръка.

Гледах новините по една телевизия и от тях научих тази новина. Показваха как деца си мажат ръцете с червена боя и я отбелязват на картон. Не знам кой ги измисля тези дни, но според мен светът вече се е побъркал и не отива на добре.

 

Коментар на Волен Сидеров в предаването „Неделник по ТВ „Алфа“ на 12 февруари 2017 г.