|

Местан да прочете Конституцията няма турско малцинство у нас, българският народ е неделим

Лютви Местан може би ще бъде по-сполучлив кандидат за някой друг парламент в близост до границите на нашата страна

Тъжният вой на председателя на ДОСТ е обясним, защото партията му остана извън парламента

Цветомир Ценов

 

Лютви Местан поиска признаване на турско национално малцинство в България, на основата на акта на албанското правителство, който призна българско малцинство на своята територия. Това, за което партия АТАКА алармираше от самото си създаване е вече факт. Бившият председател на ДПС и настоящ на ДОСТ направи първата официална провокация към разделение на неделимата цялост на българската нация. В писмо до медиите председателят на ДОСТ говори за митичен войнстващ национализъм, който трябва да сведе глава пред така нареченото турско малцинство. Следва и обвинение на Местан към българската държава, че прилага двойни стандарти като иска признание на българско малцинство в Албания, но едва ли ще отговори по положителен начин на неговото искане. Думите му стигат и далеч по-крайни измерения, като обвинява българския законодател в арогантност и прилагане на двойни стандарти по казуса с етническите и религиозни различия.

Тъжният вой на Лютви Местан отвъд пределите на политическата сцена в България е обясним, защото неговата партия остана извън българския парламент. Писмото му  показва, че той може би ще бъде по-сполучлив кандидат за някой друг парламент в близост до границите на нашата страна. Дали председателят на партията с турското име ДОСТ, ще намери екзактен прочит на следващите факти, които подбрахме?

Представяме данни от турските данъчни регистри в Родопите за периода от XVI-ти до XIX-ти век. Данните са категорични за насилственото ислямизиране на Чепинското корито. През 1516-та година, в селата Баня, Дорково, Каменица, Костандово, Корова, Лъджене и Ракитово броят на мюсюлманските домакинства спрямо християнските е 21/603, или мюсюлманите представляват 4%. В следващите години процентът рязко се увеличава и по време на масирания период на ислямизация XV-XVIII век, през 1712 година достигат 798 срещу 96. Тези данни доказват, че мюсюлманските домакинства са достигнали цели 89% в Чепинското корито, по време на най-масовите периоди по ислямизация на нашите земи.

Според либералния гений на Местан, тези данни могат да показват, че християни и мюсюлмани по това време живеят в мир и сговор, създават общи поколения и се множат в името на правата вяра.

Високообразованият османски държавник Мидхат паша дава интервю за френското списание „Ревю дьо ла Франс” на 8 юни 1878 година, в което напълно развенчава лъжелибералните похоти на Местан за турски корен по българските земи.

Мюсюлманите в България са потомци на българи, ислямизирани по време на завладяването, казва в интервю Мидхат паша

„След като управлявах много години Дунавския вилает, ще изкажа някои съображения за Румелия и България. Най-напред трябва да се има предвид, че между българите, към които се проявява толкова жив интерес, има повече от милион мюсюлмани. Те не са дошли от Азия, за да се установят в България, както се вярва обикновено. Това са потомци на тези българи, ислямизирани по време на завладяването и в следващите години. Най-често насилствено. Това са деца на същата страна, от същата раса, от същия корен. Има между тях и такива, които говорят само български”, казва Мидхат паша.

Става ясно, че турски корен по българските земи няма как да се търси. Може обаче да бъдат изровени причините за искането на Местан. Тези, от неотдавнашното минало, когато

турската агентура натрапваше турско самосъзнание и страх

в потомците на тези българи, които насилствено по времето на робството приеха исляма. Последствията помним ясно и до днес. Взривени влакови вагони за майки с деца. Бомби в хотели и множество други терористични актове. Какво обаче можем да очакваме сега от поредната провокация, целяща разделението на неделимата българска нация, под маската на лъжливия либерализъм? Нали видяхме какъв либерал е Местан, когато българското Народно събрание призна арменския геноцид, а той поведе групата на ДПС към изходите на пленарна зала… Срамен и циничен акт, спрямо милионите арменски жертви. Несъмнено ще дойде време за признаването и на геноцида спрямо българския народ по времето на Османското робство, не се съмнявайте, че поведението на такива „либерални” елементи ще бъде същото. Освен, ако не останат извън парламента…

В последно време либералната лъжа, че хората са такива, каквито се самоопределят бе повторена хиляди пъти от някои политически кръгове, с надеждата, че тя ще се превърне в истина. Именно, защото години наред същите определящи себе си за либерали, борци за права и свободи, насаждаха на българските мюсюлмани турско самосъзнание. Пропагандирайки химерата, че гласуването за либерална партия е гарант за това, че „няма да им се случи същото, както по времето на комунизма”. Че разменната монета – работа срещу име, вяра и корен е „право дело”, а не политически игри и манипулации. Че 400 пакета храна в замяна на бюлетина е либерален връх, а не грозна и евтина манипулация.

Същите тези, в момента опитват да лепят етикети върху национализма. Той е лош, казват. Не,

национализмът и националистите не са лоши.

Това се доказва с пълна сила в европейските страни след последните избори, където резултатите са красноречиви. Времето на либералните алианси изтича. Патриоти, националисти и антисистемни партии влязоха в управлението. Българските националисти също са във властта. И какъв по-удобен случай, Местан да поиска нещо, което няма да мине? Причината за отхвърляне на кухите етнозаигравки на лидера на ДОСТ няма да се коренят в националистите, въпреки, че Местан ще ги посочи с пръст. Нека. Това не променя факта, че липсата на морални и правни аргументи в думите на Лютви Местан е отчайваща. Всъщност, стремежът за разделение на единна нация, не е ли проява на етнонационализъм в полза на трета страна?