|

Светлозар Лазаров пред БЛИЦ: Сорос създава циганска партия в България

Синът на финансовия спекулант събира 300 ромски барони в София, разкри националният координатор на АТАКА

Ивайло КРАЧУНОВ

 

- Г-н Лазаров, какъв е Вашият прочит на скандалната ситуация в Ихтиман, когато цигани се нахвърлиха върху полицаи?

- Ще вляза в детайли. Инцидентът започна от това, че едно лице не е изпълнило полицейско разпореждане, не се е подчинило, а след това е избягало. Впоследствие е било задържано. Служителите на МВР са изпълнили своите задължения и са приложили закона. Това даде повод този казус да тръгне в две посоки. От една страна започнаха т.нар. сблъсъци. Аз като човек настръхвам, когато чуя тази дума. Как може да има сблъсъци между служители на държавата, които изпълняват своите задължения, неприкосновени са и тяхната задача е да опазят обществения ред. Т.е. тук имаме представители на държавната власт, от една страна, и от друга, представители на една етническа група, които се опитват да представят възстановяването на обществения ред като действия срещу тях.

Вторият момент в случая в Ихтиман е, че имаме още един наболял проблем. Случилото се представя като действия срещу определен етнос или родова група и започват атаки срещу държавната власт. Това е несериозно! Проблемът е наслоен много назад във времето. Имаме много административни нарушения, извършени престъпления по много причини, но най-общо казано е налице дезинтеграция. Интеграцията освен права означава и задължения, най-елементарните, от които са да си плащаш тока и водата.

- Което от години не се случва в ромските махали?

- Така е от години. Оттук вече се опитаха организации, свързани с ромите, които от години получават грантове, да представят събитията в Ихтиман едва ли не като целенасочени действия на МВР или на управляващите. Това е несериозно, защото ние виждаме, че постоянно се задържат лица за престъпления, но никъде не ми е направило впечатление български граждани да застанат и да се оплачат, че прилагането на закона е репресия срещу определен род или махала.

- Свидетели сме как през последните години се загуби респекта към полицаите. Трябва ли те да действат като колегите си във Великобритания и САЩ и да са безкомпромисни, когато някой им посегне?

- Тук има възможности за много широко тълкуване, но аз мисля, че ние трябва да работим в две посоки.

Първо, изграждане и надграждане на професионализма на българските полицаи по посока на действия в такива ситуации.

На второ място ни е нужен дългосрочен процес за възпитаване на респект към закона и МВР. Респект към държавността, за да имаме определени резултати. В момента ние можем да отворим една тема, защото разбирам какво казвате, но тя трябва да мине през много широки дискусии и голям брой лица, които трябва да вземат отношение по темата. Не бива с лека ръка да даваме становище, защото и едната и другата крайност не са добри. В МВР от години има една много добра практика, има детски полицейски академии, в които децата от малки се запознават със служителите на МВР, как те изпълняват служебните си задължения в най-общ план, и по този начин те виждат човешкия им облик.

- Вие развивате тезата за циганизацията и ислямизацията в българското общество. Как виждате ситуацията по следния начин?

- При ситуацията в Ихтиман се видя как определени структури се опитаха да я политизират. За това си има съответните причини.  През годините е имало опити в България да бъде създадена циганска партия на базата на циганския етнос. Резултатът го знаем всички.

Но аз искам да отбележа нещо – освен че през изминалите години фондацията на Сорос и други подобни се насочваха към циганите, но стигаха само до тарторите им, което е една от причините за дезинтеграцията, в момента имаме един подобен процес на европейско ниво. В края на август м.г. има директива дадена от Сорос за структуриране на цигански партии в цяла Европа, като идеята им е да получат достъп до управлението на национално ниво, а впоследствие и до европейско ниво. За целта са изпратени съответните писма. Във финансов план за тази операция са заделени 18 млн. евро.  Циганите в ЕС са около 27 млн. На тази база Сорос и фондациите му считат, че могат да реализират намеренията си на европейско ниво.

- Да не искате да кажете, че лично Джордж Сорос стои зад създаване на циганска партия в България!?

- Да, има такава задача, която е спусната.  Една от първите прояви, която е обявена, е била на 14 януари на Банго Васил в Монтана, където са се събрали цигански лидери от цялата страна. По време на срещата лице, свързано със Сорос, директно е поставило въпроса, че циганите трябва да получат достъп до управлението на България и политическо представителство. По принцип в това няма нищо лошо, проблемът е когато се прави на етнически принцип, защото е ясно, че по Конституция няма как да се случи.

- Смятате ли, че държавата би допуснала у нас да се създаде циганска партия при условие, че Конституцията забранява партиите на етническа основа?

- Нека да видим докъде ще стигнат, защото те са твърде изобретателни. Аз не бих се учудил, ако тази партия започне да се изгражда, защото със сигурност ще бъде поставено нейното начало. Другото, което ми прави впечатление, е, че на 23 февруари предстои сбирка в елитен столичен хотел, там където спят и гостите на Европейското представителство, на която се очакват цигански лидери от цяла Европа. Те ще направят мероприятие, което ще е част от целия процес, който се развива и зад който стои Джордж Сорос. Имам информация, че синът на Сорос ще присъства на сбирката. Тогава се очакват около 300 ромски барони от цяла Европа, които ще поставят своите въпроси за интеграцията и участието на техните представители във властта!

- Това ли ще е първата стъпка за циганската партия?

- Предстои да видим, но така или иначе като започнем от сблъсъците с полицията в Ихтиман до тяхното политизиране, стигаме до това мероприятие, което е първата стъпка към този процес. Виждате че в САЩ Тръмп води много тежка битка със Сорос и неговите метастази. В момента Сорос няма как да пробие и в Русия, а в Израел Нетаняхо го обяви като рисков за държавата. Затова Сорос се е насочил към ЕС, който е най-слабото звено, колкото и да е неприятно на някои политически лидери това са фактите. При наличието на над 200 депутати в Европейския парламент, за които излязоха достатъчно данни, че са свързани със Сорос, е видно, че той има лоби и механизми, за да върви в тази посока. От една страна е налице циганизацията, която върви в единен политически процес, а от друга сме свидетели на ислямизацията, защото Европа се ислямизира. От трета страна от Истанбулската конвенция, че джендърите са вкарани от структури, свързани със Сорос. Ето ви пример за три направления срещу християнска Европа, семейните ценности и традиции, религията и църквата. При честване на паметта на Васил Левски е добре да се сетим за святото дело на Апостола, което е подпомогнало освобождението на България. Изключително важна е дейността на църквата, която е съхранила българщината в най-мракобесните години на османското робство.

- В ситуацията на циганизация и ислямизация как гледате на разменените реплики между премиера и президента?

- Винаги съм уважавал институциите и съм изпитвал респект към тях, но в случая съм изключително разочарован. Когато започна цялата тази дискусия, аз бях в Ловеч – един град с традиции в българската история, който в момента е подложен на много тежка демографска атака – обезлюдяване и дефицит на работна ръка. Когато виждаш как държавата си отива на фона на демографската катастрофа, когато виждаш как такива центрове са със затихващи функции, обясняваш на хората как оттам ще мине магистрала „Хемус“, а министър Караниколов има конкретна политика за съживяване на регионите, а Ловеч е част от този процес, виждаш как вече го няма блясъка в очите на хората. На фона на всичко това, институциите да се занимават с някакви личностни атаки, не говори никак добре за тях. Институциите са призвани да решават проблемите на хората. Или пак се връщаме в този момент, в който установяваме, че Преходът не е свършил. Преходът ще свърши тогава, когато нашите представители в институциите започнат да спорят за политики. И то конкретно политики за решаване проблемите на хората, а не да занимават с това кой с кого се вижда или с безпочвени отклонения от основните проблеми на българското общество.